Library and Information Science Miscellaneous

This weblog in the field of Library and Information Science contains news, comments and everything that its bloggers think could be useful for LIS professionals and students. It is maintianed by a number of students mainly Research students and Iranian. Our email is lismisblog at Yahoo dot com.

Tuesday, August 09, 2005

راهنمای تهیه پرسشنامه اینترنتی، فرانت پیج، راه ساده تر

با استفاده از فرانت پیج به سادگی می توان ترتیبی داد که پاسخها به محقق ایمیل شوند و یا اینکه در قالب یک فایل ذخیره شوند و یا اینکه در یک بانک اطلاعاتی Access ذخیره گردند.

برای اینکار پس از اینکه کار طراحی صفحه پرسشنامه خود را با استفاده از فرانت پیج به پایان بردید، می توانید مراحل زیر را طی کنید:

1. بر روی گزینه submit راست کلیک کنید

2. گزینه form properties را انتخاب کنید که پنجره ای با همین نام مشاهده خواهید کرد.

3. اکنون می توانید شیوه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر میخواهید پاسخ های هر پاسخ دهنده را جداگانه از طریق ایمیل دریافت کنید گزینه و سپس را انتخاب کنید و آدرس ایمیل مورد نظر خود را در کادر بنویسد و اگر اسم فایلی درون گرینه file name می بینید آنرا پاک کنید. و سپس Ok کنید. اگر می خواهید پاسخ ها در یک فایل متنی ساده با پسوند CSV ذخیره شوند. نامی برای فایل مورد نظر خود انتخاب و داخل گزینه file name بنویسید. این نوع فایل ها برای تحلیل داده ها مناسب هستند واطلاعات آنها می تواند به راحتی به Excl یا SPSS منتقل شود. اگر می خواهید پاسخ ها را در یک بانک اطلاعاتی ذخیره کنید گزینه send to database را انتخاب کنید سپس روی علامت options کلیک کنید و در پنجره جدید گرینه create a database را انتخاب کنید. فرانت پیج به صورت خودکار یک بان اطلاعاتی Access برای شما ایجاد خواهد کرد که حاوی فیلدهای با اسامی فیلدهای پرسشنامه شماست. پس از Ok کردن. فایل پرسشنامه را ذخیره کنید. این فایل قاعدتا دارای پسوند html خواهد بود. این پسوند را به asp تغییر دهید.

4. سپس باید فایل asp پرسشنامه و بانک یا فایل ایجاد شده توسط فرانت پیج را روی سرور قرار دهید.

نکته. سرور شما باید پشتیبان فایلهای asp و Microsoft FrontPage Server Extensions باشد.

زمانی که صفحه وب پرسشنامه را با فرانت پیج ایجاد می کنید، آنرا در داخل پوشه my webs در my documents خود ایجاد کنید تا با پیغام خطای فرانت پیج مواجه نشوید. فایل پاسخ ها یا بانک اطلاعاتی بر روی وب باید داری ویژگی writable باشند.

فراموش نکید که آدرس فایلها و پوشه ها باید به همان ترتیبی باشد که فرانت پیج تعیین کرده.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home